Mälestise koond lehelt saab tutvuda mälestise andmetega. Avada asukoha kaarti, mis tuleb Maa-aameti süsteemist. Vaadata ja avada pilte mälestise kohta.

Mälestise nimi Seinamaal, A.Roosileht, 1925/1928 (secco)
Mälestise registri number 17307
Registreeritud Vallasmälestis
Arvel 28.08.1998
Registreeritud 28.08.1998
Mälestise vana number 243-k
Liigitus kunstimälestis

Inspekteerimised(3)

Seisund: rahuldav

Inspekteerimise kuupäev: 21.07.16

Inspektor: Muinsuskaitseameti kunstimälestiste vaneminspektor, Kadri Tael

Märksõna(5)

Kunst, Objekt, Maal, Monumentaalmaal, Seinamaal.

Mälestise tunnus


Seccotehnikas seinamaal on üks vähestest Eesti 20. saj. kunstnike kirikuinterjööri kujundavatest töödest, kunstiliselt heal tasemel. Mälestis moodustab osa kirikuinterjööri tervikust.

Sisestatud: 24.10.2003.

Mälestise ajalugu


Muinsuskaitse alla võetud 1980. aastail.

Sisestatud: 30.08.2007.

Vallasmälestise kirjeldus


Tehnika: seko.
Autor, valmistamise koht: August Roosileht (1887–1941).
Dateering: 1925/1928
Mõõtmed: -
Märgid (meistrimärgid): -
Inskriptsioonid (signatuurid, pühendustekstid, inventariseerimis- tähised, jms.): Altarisüvendi ja lae vahelist pinda ehib tekstilint tekstiga: “AU OLGU JUMALALE KÕRGES”, maalitud 1925.a.
Eritunnused (visuaalsed kahjustused, parandused, defektid): -
Täiendavad andmed (esialgne otstarve, komplektsus, eraldatavad elemendid): Seccotehnikas valminud seinamaalide autoriks on Paide tollane kunstiõpetaja August Roosileht (1887–1941). Seinamaal hõlmab segmentkaarset altarisüvendit ja altarisüvendi ning lae vahelist pinda altarisüvendi kohal. Süvendi seinal on kujutatud pilvedes hõljuvaid tiibadega inglipeasid – teema haakub temaatiliselt hästi Kristuse ülestõusmisteemalise altarimaaliga. Kuigi laste näod on küllaltki skemaatilised olevat kunstnik modellidena kasutanud oma tütreid. Kompositsioon on mõlemal pool altarit erinev, maalitud 1928.
Selle tagant paistavad päikesekiired (päike kui Kristuse võrdkuju), mis on sünkroonis altariseina Jumala silma kiirtevihkudega. Tekstilinti ümbritsevad ja osaliselt katavad pilved. Käsitusviis on maaliline ja pehme; armas ja mõnevõrra naiivne. Valdavad on sinised ja kollakas-pruunid toonid.
Koostas Egle Tamm, kunstiajaloolane.

Sisestatud: 30.08.2007.