Mälestise koond lehelt saab tutvuda mälestise andmetega. Avada asukoha kaarti, mis tuleb Maa-aameti süsteemist. Vaadata ja avada pilte mälestise kohta.

Mälestise nimi Kitsarööpmeline auruvedur K-4-110
Mälestise registri number 2655
Registreeritud Vallasmälestis
Arvel 08.04.1997
Registreeritud 08.04.1997
Liigitus tehnikamälestis

Inspekteerimised(2)

Seisund: rahuldav

Inspekteerimise kuupäev: 17.04.17

Menetleja: TLPA muinsuskaitse osakonna peaspetsialist, Timo Aava

Mälestise kirjeldus


Veduri pikkus koos tendriga on 10644 mm, laius 1920 mm, kõrgus 2928 mm. Vedur on valmistatud kõrgekvaliteedilisest raua- ja terasesulamitest, katla armatuuris on kasutatud ka pronksi. Veduri raam ja kere on musta värvi; esi- ja tagapaneel punast värvi; rattad seest punased, pandaažid valged; aknaraamid - lakitud puit; tendri rattapaaride pukside kaaned - punased; küljerõdu külgliist - punane; tendri ülemise serva liist - punane; tekstid - valged. Vedurit on kasutatud nii rongide veoks, kui manööverdustöödel, aga ka hoonete kütmiseks auruga.

Sisestatud: 28.04.2016.

Mälestise ajalugu


Kitsarööpmeline auruvedur Ktš4-100 (Кч4-100) valmis Tšehhoslovakkias, Škoda tehases, 1949. aastal ning täiendas Läti raudtee veduriparki 1950. aasta alguses. Lätis Valmieras tagavaravedurina seisma jäänud auruvedur anti 1966. aastal Balti Raudtee Eesti raudteekonnale. See töötas esmalt Sonda depoos rändkatlamajana ning anti seejärel rendile Kilingi-Nõmme tööstuskombinaadile. Seda ekspluateeriti Tallinna, Sonda, Türi ja Mõisaküla depoodes. Vedur oli kasutusel 1973.a-ni. 1974.a toodi vedur Tallinna ja 1. septembril 1975 anti ametlikult üle toona Aleksei Müürisepa nim. Kutsekeskkooli nimetust kandnud raudteekoolile (hilisem Tallinna Transpordikool) mälestusmärgiks raudteekallakuga tehnikakooli 100. aastapäeva tähistamiseks.
28.03.2016.a andis Kultuuriministeerium veduri üle SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumide alla kuuluvale Raudtee- ja Sidemuuseumile.

Sisestatud: 28.04.2016.